vrijdag 21 maart 2014

#18.2 Go, het spel

Vanavond was het dan zover: ik ging echt oefenen met Go spelen. We namen een bord van 13x13 vakjes. Dit is een stuk overzichtelijker om te oefenen en kan gebruikt worden voor een kort potje. Natuurlijk had ik verloren, ik had ook niet anders verwacht. En dat is ook niet erg. Er zijn me een aantal dingen over het spel duidelijk geworden. Ik kan nu ietsjes beter inspelen op de zetten van de tegenpartij en weet vooral ook wat ik niet moet doen.

Wat ik vooral lastig vind bij dit soort spellen is het vooruit denken. In mijn sociale leven kan ik dit best goed, in het pedagogisch werkveld ook, alleen met deze spelletjes ben ik hier nogal slecht in. Ik kan bijna niet verder denken dan de volgende zet. Bij Go wordt dit nog eens extra versterkt omdat de regels en tactieken nog niet helemaal als "natuurlijk" voelen. Dit komt nog wel. Het spel kan ik spelen, voor nu alleen nog oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Na een aantal verzoeken, heb ik toch besloten om reacties toe te staan. Dus heb je vragen, opmerkingen of ideeën? Ik hoor ze graag!