woensdag 26 maart 2014

#58 Externe HHD uitzoeken.

Mijn externe harde schijf is mijn archief. Nou ja, bij archief zou je kunnen denken aan iets goed geordends. Dat is dit niet. Hierbij kun je eerder denken aan een grote composthoop. Omdat hij altijd keurig in een lade ligt, is dit ook helemaal niet erg. Out of sight, out of mind. Toch moest hij zeker wel op mijn doelenlijst. 
(Dat hij vol begon te raken, zwijgen we maar even over)
Hierboven staat hij; Volume (F:). 72,8 GB vrij, dat ging ik even veranderen. Nu heb ik een aantal van mijn dvd-boxen erop gekopieerd voor het maken van video's. Een groot deel zal dus sowieso bezet blijven. Er staan echter ook heel veel studiegerelateerde bestanden op en ont-zet-tend veel foto's. Daar gaat de bezem door! 

Voor de foto's had ik een programma gedownload dat dubbele foto's eruit haalt. Dit waren er heel erg veel. Ik was begonnen met het weghalen van foto's die 100% gelijk waren, maar dit nam best wat tijd in beslag, gezien ze per foto verwijderd moesten worden. Dat kon niet in één keer. Ook heb ik vast nog niet alles eruit, want sommige foto's verschillen alleen wat in maat. 


Na een paar dagen heb ik nog redelijk wat ruimte vrij kunnen maken. De meeste bestanden zijn nagekeken, alleen de laatste versies van documenten zijn bewaard, de bestanden zijn gesorteerd in categorieën (foto's, video's, pedagogiek, belangrijk en overig) en subcategorieën en allemaal voorzien van een duidelijke naam. 
Dit is het resultaat:



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Na een aantal verzoeken, heb ik toch besloten om reacties toe te staan. Dus heb je vragen, opmerkingen of ideeën? Ik hoor ze graag!