zondag 16 maart 2014

#57.3 Rettich


Dit maal van de markt meegenomen: Rettich.
Ik zag hem liggen, geen idee wat we ermee zouden moeten doen (zoals gewoonlijk), maar dat zou wel goed moeten komen. Thuis even opzoeken. Rettich is sterker van smaak dan radijs (daarom mogen de rattenmonstertjes het ook niet hebben) en wordt vooral rauw gegeten. Los als snack of door een salade. 

Ik durfde hem niet aan te breken voordat we visite hadden. Mochten wij het dan niet lusten, hebben we ten minste meer kans dat het opgaat. Het snijwerk was vergelijkbaar met het snijden van een wortel. Ik had er sierlijke krulletjes van gemaakt door middel van een speciaal mesje dat ik had opgepikt op de huishoudbeurs. Hier heb ik helaas geen foto's van gemaakt, maar het zag er ontzettend leuk uit naast een dipsausje. 

De smaak was niet zo sterk als ik had verwacht. Maar ook niet zo lekker. Het was eetbaar, maar verder heb ik niet de motivatie om er uitgebreid over door te gaan. Wat we op tafel hadden gezet was opgegaan, de andere helft heb ik bij mijn vraaggezin gebracht. Die vonden het erg lekker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Na een aantal verzoeken, heb ik toch besloten om reacties toe te staan. Dus heb je vragen, opmerkingen of ideeën? Ik hoor ze graag!