zondag 6 april 2014

#34.1 Heen in zon, terug in de wind

Vrijdag 4 april 2014. Even de auto ophalen bij mijn ouders. Zal ik op de fiets gaan? Ja, dat is een goed idee! Alleen wil ik ook mijn laptop meenemen, dat is niet zo handig. Ook wil ik op tijd daar zijn, dus misschien maar niet doen? En ik heb net ook al gesport.. En wanneer moet ik mij fiets dan weer ophalen? Gaat het niet regenen? Zal de bus rijden? Even kijken, ja, die rijdt wel. Dan de bus maar.
Missie geslaagd, fietsen vermeden. Spullen gepakt, deur uit, een beetje de pas erin. Maar helaas, Maria was niet snel genoeg. Bus 151 rijdt net weg... Wie niet op kan schieten, moet maar voelen. Terug naar huis, maar niet terug naar boven. Tas in de fietsmand en gaan met die banaan, uhhh, fiets.

Ik heb wel ontzettend gemerkt hoe mijn conditie er de afgelopen paar jaar op is achteruit gegaan, maar het was wel even lekker. Ik had dan misschien een rood hoofd (what else is new?) en de snelheid had wel iets omhoog gemogen, maar dan nog voelde ik me niet slecht.
Onderweg wel wat probleempjes; het pad naar de dijk was wegens wegwerkzaamheden afgesloten en Google Maps wist daar niet helemaal gepast mee om te gaan. Tijdens mijn zoektocht en het verkennen van doodlopende paden, had ik Runkeeper per ongeluk uitgezet. Deze ging dus in twee stappen.




Vandaag had ik absoluut geen zin. Niet per se vanwege het fietsen, maar vooral vanwege het weer. Het waaide best hard en mijn weer-app had alleen maar regen en bewolking op de planning. Voor mij niet bepaald lekker fietsweer. Zeker niet omdat ik vooral langs water aan het fietsen ben. Helaas pindakaas, de auto moest vandaag terug en ik had voor dinsdag toch echt mijn fiets weer nodig. Gelukkig stelde mijn moeder en een vriendin voor om tot de helft mee te fietsen. Met zijn drieën de wind trotseren, voelde toch al een stuk fijner! Het ging niet zo snel als vrijdag, maar ik leg heel volwassen de schuld bij de wind en mijn bijna lege banden. Volgende keer kiezen we een betere dag uit! Maar voor nu heb ik één van de tien keer gehad!


Aan uitzicht in elk geval geen gebrek!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Na een aantal verzoeken, heb ik toch besloten om reacties toe te staan. Dus heb je vragen, opmerkingen of ideeën? Ik hoor ze graag!